Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací. Souhlasím
Menu

Vyrábíme letadlové motory do každých podmínek

Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme turbovrtulové letecké motory pro dopravní, zemědělské, cvičné a jiné letouny všeobecného letectví.

Naše motory jsou natolik bytelné a nenáročné na údržbu, že pohánějí i letadla v extrémních podmínkách. Při jejich výrobě používáme ty nejmodernější technologie a postupy.

Naše motory spolehlivě pohání více než 30 typů letadel

Všechny GE motory řady H (H75, H80 a H85) mají termodynamický výkon 1 040 koní. Motor vždy upravujeme na míru typu, váze a účelu letounu.

Například náš motor H75 pohání letoun Nextant G90XT a L410 retrofit. Letadla Thrush 510G a L410 létají s motory H80, letouny L410 NG a CAIGA AG300 pohání GE motor H85. Motory G90XT a Thrush 510G jsou navíc vybaveny systémem elektronického řízení vrtule EEPC.

GE Aviation motory řady H
GE Aviation motor ATP

Připravujeme výrobu turbovrtulového motoru ATP

Zcela nový typ motoru Advanced turboprop s kompresním poměrem 16:1 má nižší spotřebu paliva až o 20 %. Výkon na hřídeli 1240 koňských sil ho řadí do kategorie motorů pro všeobecné letectví s výkonem 1000–1600 shp. V porovnání s konkurenčními výrobky má ale o 10 % vyšší výkon za letu. Konstrukce motoru ATP předpokládá interval mezi opravami 4000-6000 letových hodin.

Finální certifikace motoru je v plánu na rok 2019. Tři roky nato začne výroba motorů ATP v nové centrále, kterou budujeme v České republice.

Jak funguje trubovrtulový motor GE?

Robustní konstrukce motorů GE řady H vydrží i drsné podmínky. Díky rozstřikovacímu kroužku nepotřebují palivové trysky a nákladné kontroly horkých částí. Vydrží proto až 4000 hodin bez generální opravy. 3D design lopatek dramaticky snižuje spotřebu paliva a přináší vyšší termodynamický výkon 1 040 koní.

Motory Nextant G90XT a Thrush 510G jsou vybaveny elektronickým řízením vrtulového motoru, který dovoluje ovládat motor i nastavení vrtule jedinou pákou. Systém EEPC zabraňuje přehřátí a přetočení volné turbíny, takže má motor delší životnost a nižší nároky na údržbu.

Stáhněte si podrobnější dokumentaci motorů řady H

V našich motorech jsou díly vyrobené 3D tiskem

Aditivní výroba je technologie, kdy se dle trojrozměrného modelu nanáší ve vrstvách materiál, kterým může být i kov, a tak vytváří funkční díl motoru. GE Aviation je průkopníkem v zavádění 3D tisku do výroby. Dokazuje to ocenění Aviation Week Laureate Award for Technology, které v roce 2015 získal Greg Morris, specialista GE Aviation. Díly vyrobené aditivním 3D tiskem naleznete i v našich nových motorech ATP. Více jak 10 součástek vyrobených touto technologií urychluje výrobu, snižuje hmotnost, zvyšuje výkon a odolnost motorů ATP.

Máme za sebou 100 let vývoje a testování

Počátky vývoje a výroby letadlových motorů v GE datujeme až na počátek 20. století. V roce 1942 dala naše společnost světu první proudový motor. Již od roku 1923 se mezitím v Čechách vyráběly motory Walter. Od roku 2008 se začala psát společná historie, jelikož GE odkoupila část Walter Engines. Vylepšením a novým designem motoru Walter M601 vznikla řada H, jejíž motory pomáhají lidem bezpečně a efektivně létat po celém světě.

Výroba turbovrtulového motoru